dijous, 28 de febrer del 2013

Mama Nostrum, el projecte de Celia Ruiz

Fèia temps que tenia ganes d'explicar-vos la col·laboració de Cosespetites amb el projecte de Celia Ruiz, "Mama Nostrum"

"Espectáculo en clown de 50min, contado desde el estilo surrealista, para abordar el tema de la separación con hijos.
Una mujer aislada tras el naufragio de su relación, un padre tiburón que no deja de acecharla, y un hijo dividido por esta situación, hacen que los 50min, de espectáculo sean un verdadera sanación para el público así cómo lo quiere transmitir el clown."

Per a mi aquesta història va començar amb l'encàrrec de la Núria Farré Pàmpols, d'Idili, quan em va encarregar per a la Celia un nou "nen-tauró" un dels personatges de "Mama Nostrum". A partir d'aquí van començar les converses amb la Celia que finalment em va demanar també unes titelles i el llibre que serveix per explicar la història.
La nostra primera reunió. La Celia em va ensenyar els titelles i el Nen-Tauró que tenia per preparar l'obra, així com un video dels asssaigs.

Celia Ruiz és clown i "Mama Nostrum" és el seu projecte, m'atreveixo a dir que el més personal. És un obra gestada amb temps, amb molt d'esforç, amb la col·laboració de molta gent (amb el que això suposa!), finançat per la Celia i fet amb molt d'amor. I Cosespetites hi ha pogut aportar el seu granet de sorra. Aquesta és la feina feta! 
La Clown, una reproducció de la Celia. El nas l'he fet amb la plasta de modelar del forn Sculpey.
Per sota de l'abric hi ha posidònia!
Per fer el titella del Nen-Tauró vaig haver de buscar un nino amb les mides i el físic adequat. No va ser fàcil!
La marioneta del Nen-Tauró.
El Tauró, el pare de la criatura. Per fer-lo vaig utilitzar la tècnica de brodat a màquina a mà alçada. El disseny és de la pintora Núria Fortuny.
El dofí, un dels personatges de la història.
El cor ajuda a explicar la història. Tots els titelles tenen una bosseta.
El Nen-Tauró. No tinc cap foto on estigui acabat, però em sembla que us en podeu fer una idea! Abans del de la foto n'hi va haver un altre a més dels prototips. Finalment la Celia es va decantar per aquest. El Nen-Tauró havia de ser còmode d'agafar i que interectués amb el públic.
L'interior del llibre que serveix per explicar la història juntamement amb els titelles. Tot un repte!

El cartell de l'obra. Hi ha el meu logo!
El cartell de MAMMA NOSTRUM, el dia 3 de març a Can Ventosa, Eivissa.

El cartell d'activitats a Formentera per el Dia Internacional de la Dona...
El dissabte 9 de març a les 20.00h, MAMMA NOSTRUM a Formentera, a la Sala de Cultura.
L'equip que ha col·laborat amb la Celia que és la creadora de l'espectacle i la intèrpret...

Eric de Bont. Guiador escènic
Antonio Rodrigo (CodolStudio) Creació Audiovisual
Didac Subirana ( Didaksuarte). Escenografia
Nuria Fortuny. Il·lustració personatges
Emma Melo ( cosaspetitesformentera) Marionetes
Laura ( Pak´orange ) Vestuari
Claudia Macarini. Reproducció pintura

Si voleu saber més coses...

Sobre Núria Fortuny...
facebook.com
www.enkil.org

Us deixo el video...
vimeo.com


Aquest projecte ha estat un gran repte! No ha estat fàcil però ha sigut molt enriquidor. Gràcies Celia i Núria per confiar amb mi!

2 comentaris:

  1. Perdonam, no vaig mirar els teus premis, de segur me vaig olvidar; de totes maneres ,si que es pot repetir però, se que es un treball el fet de contestar preguntes,buscar blogs i enviar els missatges. T'ho deixo a la teva el.lecció. Ho sento. També te felicito per els teus treballs.
    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola! No et preocupis! M'encanta haver rebut el premi per segon cop :D

      Si puc faré un post... Vaig una mica de bòlit!

      Petons!

      Elimina